SPIŠSKÁ NOVÁ VES. Rekonštrukcia železničnej stanice v Spišskej Novej Vsi za viac ako 2,8 milióna eur, ktorá trvá takmer rok, by mala byť dokončená koncom septembra.
Práce sa týkajú prijímacej budovy a budovy dopravnej kancelárie.
"Momentálne je kompletne dokončená budova dopravnej kancelárie so všetkými rozvodmi a zariadeniami vrátane jej okolia a spevnených plôch. Rekonštrukcia prijímacej budovy je v štádiu asi 90 percent rozpracovanosti, realizujú sa finálne práce vo vestibule budovy, dokončovanie a aktivácia slaboprúdových rozvodov a zariadení," opísal súčasné štádium prác Michal Lukáč, hovorca Železníc Slovenskej republiky, ktoré stavbu financujú z vlastných zdrojov dodávateľským
spôsobom.
Aj s novou plynovou kotolňou
Práce na spomínaných budovách sa realizujú za plnej prevádzky stanice, doteraz tam mali podľa hovorcu ŽSK len niekoľko lokálnych uzáver niektorých častí a priestorov.
V rámci rekonštrukčných prác objekt zatepľujú, vymieňajú strešnú krytinu, ale aj okná či dvere. Súčasťou prác je okrem iného aj odizolovanie celého objektu, výmena rozvodov vody, kanalizácie či všetkých podláh v objekte.
"V rámci elektroinštalácie budú kompletne vymenené rozvody a zariadenia, ako aj bleskozvod na streche. Vymenené budú súčasné vykurovacie rozvody a vykurovacie telesá ústredného kúrenia. V budove dopravnej kancelárie bude vybudovaná nová plynová kotolňa," konkretizoval Lukáč.
Súčasťou prestavby je rekonštrukcia sociálno-hygienických priestorov pre
zamestnancov železníc.
Dostanú nový informačný systém
Niektoré práce sa majú realizovať aj na perónovom prístrešku.
Cestujúcim po rekonštrukcii pribudne informačný systém informujúci o príchodoch a odchodoch vlakov, či prípadných meškaniach. V rámci prestavby budú zrekonštruované spevnené plochy pred a okolo stanice, počíta sa tiež s novými parkovacími plochami.
"Rekonštrukciou železničnej stanice, prijímacej budovy a budovy dopravnej kancelárie, sa vylepšia parametre po stránke stavebno-technickej pre zamestnancov železničnej stanice, cestujúcej verejnosti, zamestnancov Železníc Slovenskej republiky a Železničnej spoločnosti Slovensko, rovnako aj čo sa týka estetického a bezpečnostného hľadiska," uviedol Lukáč.