Nedeľa, 5. december, 2021 | Meniny má OtoKrížovkyKrížovky

Carpathia je spoločnou teritoriálnou značkou Slovenska a Poľska

Do budovania budúcnosti Karpát sa môže zapojiť každý.

(Zdroj: sw)

Karpatský euroregión tento rok oslavuje už 25. výročie od svojho vzniku.

Je to vynikajúci moment na zamyslenie, o tom, čo sa v priebehu tohto štvrťstoročia udialo, ale aj o tom, čo nás čaká v budúcnosti. Karpatský euroregión bol založený v roku 1993, v úplne inej politickej dobe ako dnes, jeho členom predkladal jasný cieľ – sociálno-ekonomický rozvoj Karpát, ktorý je jednou z najkrajších a súčasne najviac zaostalých oblastí v Európe.

Prečítajte si tiež: Krakov spája poľské dejiny s európskou avantgardou Čítajte 

Spôsobom na realizáciu tohto cieľa mala byť politická spolupráca a efektívna medzinárodná organizačná štruktúra. Veľmi sa počítalo s podporou Európskej únie, nielen politickou, ale tiež finančnou. Čas overil tieto očakávania a dnes prišla chvíľa, keď partnerom z pohraničných regiónov Poľska, Slovenska, Ukrajiny, Rumunska a Maďarska musíme navrhnúť nový efektívnejší spôsob spolupráce nášho Euroregiónu.

Skryť Vypnúť reklamu

Prišiel čas na Karpatskú značku!

Tento veľký nápad sa zrodil neďaleko odtiaľto, v Alpách. Euroregión vďaka podpore vlády Švajčiarskej konfederácie realizoval program s názvom „Alpsko-Karpatský most spolupráce“. V rámci tohto projektu boli nadviazané kontakty a začala sa spolupráca so švajčiarskymi partnermi, medzi inými s Turistickým inštitútom zo Sierre.

Idea Karpatskej značky

Práve kolegovia z tejto vynikajúcej švajčiarskej školy nám poradili, aby sme vytvorili jednu medzinárodnú, inovatívnu Karpatskú značku – potom budeme môcť bojovať o turistov z celého sveta. Takto sa zrodila idea Karpatskej značky.

Prečítajte si tiež: Najväčší snehový labyrint sveta láka Slovákov do poľských Tatier Čítajte 

Proces tvorenia Značky sme postavili na švajčiarskych skúsenostiach, predovšetkým kantónu Valais, preto hovoríme CARPATHIA – švajčiarska kvalita, zameriavame sa na globálnych príjemcov, preto hovoríme CARPATHIA – globálny zákazník, naším základom je kultúrne dedičstvo a prírodné bohatstvo Karpát, preto hovoríme CARPATHIA – karpatský priestor.

Skryť Vypnúť reklamu

Misiou značky CARPATHIA je obnoviť Európu, obnoviť seba.

„Listen to yourself” – tento prísľub kúzla času a priestoru Karpát, ktorý definuje tieto tajuplné hory. Hory, v ktorých sa Západ stretáva s Východom, v ktorých čaro hovorí drevenými cerkvami, miernymi svahmi, tichom polonín.

Identitu Značky CARPATHIA sme postavili na štyroch pilieroch, kľúčových hodnotách, ktoré odlišujú Karpaty od iných kultúrnych a geografických krajín.

Prečítajte si tiež: Primátor poľského mesta Tadeusz Ferenc: Som hrdý na Rzeszów Čítajte 

Sú to: skúsenosť priestoru, pokora voči prírode, multikultúrnosť a autentickosť. Každý kto cíti, že môže zdieľať ktorúkoľvek z týchto hodnôt – môže vytvárať Značku spolu s nami. Dnes vytvárame Značku spoločne s partnermi z Karpatského regiónu. V prvom rade pozývame k spolupráci subjekty, organizácie, komunity a osoby zo slovensko-poľského pohraničia. Práve s našimi partnermi z Prešovského kraja, a tiež vďaka prostriedkom z programu INTERREG, vytvárame prvé produkty Karpatskej značky.

Skryť Vypnúť reklamu

Už čoskoro budú dostupné balíky pešej turistiky po našom pohraničí – mobilná aplikácia je už pripravená, čaká na prevzatie na webovej stránke http://www.wedrowaniebezplecaka.visitcarpathia.com/ .

Vďaka 25-ročným skúsenostiam a profesionálnej organizačnej štruktúre, a tiež vďaka perfektným vzťahom so slovenskými partnermi, vieme, že môžeme byť v slovensko-poľskom pohraničí pioniermi vytvorenia Karpatskej značky. Pozývame k spolupráci pri uskutočňovaní tejto veľkej sociálno-ekonomickej koncepcie, ktorá vdýchne novú energiu do činnosti Euroregiónu, a svojím obchodným charakterom zaručí výhody subjektom z verejného, súkromného a mimovládneho sektora. Miestne samosprávy, podnikateľské subjekty, mimovládne organizácie, neformálne skupiny, komunity a fyzické osoby.

Každý môže odohrať svoju rolu pri kreovaní Značky, vďaka ktorej sa najlepšie Karpatské výrobky, služby a hodnoty nájdu globálnych príjemcov. Značka CARPATHIA je ekonomickou značkou, ktorá podstatným spôsobom prispeje k hospodárskemu rastu Karpatského regiónu a podporí rozvoj na lokálnej a na regionálnej úrovni. Tvorme ju spolu.

Najčítanejšie na My Spiš

          Blogy SME

          1. Adriana Boysová: Ktorá chce, cestu si nájde
          2. Šťastná domácnosť: Čo sa blondínka naučila o vysávačoch a vysávaní
          3. Lubomir Zahora: Dať si vynosiť dieťa je cool. Nerobí to iba Kim Kardashian
          4. Dušan Vršanský: Sme na vrchole tretej vlny?
          5. Alojz Hric: Prečo pandémia lynčuje najmä starých?
          6. Štefan Bukovan: Obranný priemysel a ozbrojené sily vo svete (28) –11.11. – 20.11.2021
          7. Marta Medzihradská: O Medenom hámri a ako ďalej
          8. Štefan Vidlár: Zastavte sa, kretéňi!
          1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 16 397
          2. Radovan Kazda: TOP 7 dôvodov, prečo 500 miliónov pre seniorov nie je dobrý nápad 5 256
          3. Tomáš Sedliačik: Ako sa baviť s konšpirátorom 4 851
          4. Martin Greguš: Istropolis zbúrajú...starosta Kusý obrátil kabát...Je to vôbec možné? Architekt a primátor Vallo mlčí... 4 706
          5. Zuzana Rattajová: Juraj Droba, dnes si opustil ľudí 4 339
          6. Mišo Šesták: V duši sedliaka žije pohanský duch 3 948
          7. Vanda Tuchyňová: Z POD ZADKU“ NÁM BERÚ VLASTNÉ POZEMKY, ROZOBERAJÚ MAJETOK ŽILINY A MESTO SA LEN PRIZERÁ ! 3 639
          8. Tereza Krajčová: Paríž: Mesto dychberúcej architektúry a nestarnúceho umenia 3 559
          1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
          2. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
          3. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
          4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
          5. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
          6. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
          7. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
          8. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
          Skryť Vypnúť reklamu
          Skryť Vypnúť reklamu

          Hlavné správy z MY Spiš

          Megan iba pred pár týždňami oslávila so synčekom prvý rok, teraz je od neho nasilu odlúčená.

          Rodina nežiada zrušenie trestu, ale alternatívu, aby netrpela Megan ani Alexis.


          30. nov

          Diskusiu vysielame v stredu 1. decembra 2021 o 10. hodine


          30. nov

          Raz vyrobila aj maturitné tablo z medovníkového cesta a fotografie na ňom ozdobila ornamentmi z polevy. No jej špecialitou sú šperkovnice rôznych tvarov, do ktorých ukladá malé medovníčky. Medovnikárka Alena Bistárová zo Žiliny.


          29. nov

          Nenechajte si ujsť ďalší diel LIVE diskusie na tému modernej dopravy v regiónoch s fundovanými hosťami už v pondelok 29. novembra o 10:00 hod.


          red 29. nov

          Najčítanejšie články MyRegiony.sk

          Zverejnili jej meno, adresu i profil na Facebooku. Hygienička Martina Kučíková patrí po minulom týždni zrejme k najznámejším z odboru.


          3. dec

          V martinskej nemocnici sa situácia nezlepšuje.


          3. dec

          V rámci svojho záverečného vystúpenia sa predstaví so skladbou, ktorá sa s ňou tiahne celý jej život.


          23 h

          Policajti mladého muža poznajú, jeho správanie riešili niekoľkokrát. Obvinili ho z útoku na verejného činiteľa.


          2. dec

          Blogy SME

          1. Adriana Boysová: Ktorá chce, cestu si nájde
          2. Šťastná domácnosť: Čo sa blondínka naučila o vysávačoch a vysávaní
          3. Lubomir Zahora: Dať si vynosiť dieťa je cool. Nerobí to iba Kim Kardashian
          4. Dušan Vršanský: Sme na vrchole tretej vlny?
          5. Alojz Hric: Prečo pandémia lynčuje najmä starých?
          6. Štefan Bukovan: Obranný priemysel a ozbrojené sily vo svete (28) –11.11. – 20.11.2021
          7. Marta Medzihradská: O Medenom hámri a ako ďalej
          8. Štefan Vidlár: Zastavte sa, kretéňi!
          1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 16 397
          2. Radovan Kazda: TOP 7 dôvodov, prečo 500 miliónov pre seniorov nie je dobrý nápad 5 256
          3. Tomáš Sedliačik: Ako sa baviť s konšpirátorom 4 851
          4. Martin Greguš: Istropolis zbúrajú...starosta Kusý obrátil kabát...Je to vôbec možné? Architekt a primátor Vallo mlčí... 4 706
          5. Zuzana Rattajová: Juraj Droba, dnes si opustil ľudí 4 339
          6. Mišo Šesták: V duši sedliaka žije pohanský duch 3 948
          7. Vanda Tuchyňová: Z POD ZADKU“ NÁM BERÚ VLASTNÉ POZEMKY, ROZOBERAJÚ MAJETOK ŽILINY A MESTO SA LEN PRIZERÁ ! 3 639
          8. Tereza Krajčová: Paríž: Mesto dychberúcej architektúry a nestarnúceho umenia 3 559
          1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
          2. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
          3. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
          4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
          5. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
          6. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
          7. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
          8. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť

          Už ste čítali?

          Skryť Zatvoriť reklamu