Piatok, 23. október, 2020 | Meniny má AlojziaKrížovkyKrížovky
OD SUSEDOV

Carpathia je spoločnou teritoriálnou značkou Slovenska a Poľska

Do budovania budúcnosti Karpát sa môže zapojiť každý.

(Zdroj: sw)

Karpatský euroregión tento rok oslavuje už 25. výročie od svojho vzniku.

Je to vynikajúci moment na zamyslenie, o tom, čo sa v priebehu tohto štvrťstoročia udialo, ale aj o tom, čo nás čaká v budúcnosti. Karpatský euroregión bol založený v roku 1993, v úplne inej politickej dobe ako dnes, jeho členom predkladal jasný cieľ – sociálno-ekonomický rozvoj Karpát, ktorý je jednou z najkrajších a súčasne najviac zaostalých oblastí v Európe.

Prečítajte si tiež: Krakov spája poľské dejiny s európskou avantgardou Čítajte 

Spôsobom na realizáciu tohto cieľa mala byť politická spolupráca a efektívna medzinárodná organizačná štruktúra. Veľmi sa počítalo s podporou Európskej únie, nielen politickou, ale tiež finančnou. Čas overil tieto očakávania a dnes prišla chvíľa, keď partnerom z pohraničných regiónov Poľska, Slovenska, Ukrajiny, Rumunska a Maďarska musíme navrhnúť nový efektívnejší spôsob spolupráce nášho Euroregiónu.

Skryť Vypnúť reklamu

Prišiel čas na Karpatskú značku!

Tento veľký nápad sa zrodil neďaleko odtiaľto, v Alpách. Euroregión vďaka podpore vlády Švajčiarskej konfederácie realizoval program s názvom „Alpsko-Karpatský most spolupráce“. V rámci tohto projektu boli nadviazané kontakty a začala sa spolupráca so švajčiarskymi partnermi, medzi inými s Turistickým inštitútom zo Sierre.

Idea Karpatskej značky

Práve kolegovia z tejto vynikajúcej švajčiarskej školy nám poradili, aby sme vytvorili jednu medzinárodnú, inovatívnu Karpatskú značku – potom budeme môcť bojovať o turistov z celého sveta. Takto sa zrodila idea Karpatskej značky.

Prečítajte si tiež: Najväčší snehový labyrint sveta láka Slovákov do poľských Tatier Čítajte 

Proces tvorenia Značky sme postavili na švajčiarskych skúsenostiach, predovšetkým kantónu Valais, preto hovoríme CARPATHIA – švajčiarska kvalita, zameriavame sa na globálnych príjemcov, preto hovoríme CARPATHIA – globálny zákazník, naším základom je kultúrne dedičstvo a prírodné bohatstvo Karpát, preto hovoríme CARPATHIA – karpatský priestor.

Skryť Vypnúť reklamu

Misiou značky CARPATHIA je obnoviť Európu, obnoviť seba.

„Listen to yourself” – tento prísľub kúzla času a priestoru Karpát, ktorý definuje tieto tajuplné hory. Hory, v ktorých sa Západ stretáva s Východom, v ktorých čaro hovorí drevenými cerkvami, miernymi svahmi, tichom polonín.

Identitu Značky CARPATHIA sme postavili na štyroch pilieroch, kľúčových hodnotách, ktoré odlišujú Karpaty od iných kultúrnych a geografických krajín.

Prečítajte si tiež: Primátor poľského mesta Tadeusz Ferenc: Som hrdý na Rzeszów Čítajte 

Sú to: skúsenosť priestoru, pokora voči prírode, multikultúrnosť a autentickosť. Každý kto cíti, že môže zdieľať ktorúkoľvek z týchto hodnôt – môže vytvárať Značku spolu s nami. Dnes vytvárame Značku spoločne s partnermi z Karpatského regiónu. V prvom rade pozývame k spolupráci subjekty, organizácie, komunity a osoby zo slovensko-poľského pohraničia. Práve s našimi partnermi z Prešovského kraja, a tiež vďaka prostriedkom z programu INTERREG, vytvárame prvé produkty Karpatskej značky.

Skryť Vypnúť reklamu

Už čoskoro budú dostupné balíky pešej turistiky po našom pohraničí – mobilná aplikácia je už pripravená, čaká na prevzatie na webovej stránke http://www.wedrowaniebezplecaka.visitcarpathia.com/ .

Vďaka 25-ročným skúsenostiam a profesionálnej organizačnej štruktúre, a tiež vďaka perfektným vzťahom so slovenskými partnermi, vieme, že môžeme byť v slovensko-poľskom pohraničí pioniermi vytvorenia Karpatskej značky. Pozývame k spolupráci pri uskutočňovaní tejto veľkej sociálno-ekonomickej koncepcie, ktorá vdýchne novú energiu do činnosti Euroregiónu, a svojím obchodným charakterom zaručí výhody subjektom z verejného, súkromného a mimovládneho sektora. Miestne samosprávy, podnikateľské subjekty, mimovládne organizácie, neformálne skupiny, komunity a fyzické osoby.

Každý môže odohrať svoju rolu pri kreovaní Značky, vďaka ktorej sa najlepšie Karpatské výrobky, služby a hodnoty nájdu globálnych príjemcov. Značka CARPATHIA je ekonomickou značkou, ktorá podstatným spôsobom prispeje k hospodárskemu rastu Karpatského regiónu a podporí rozvoj na lokálnej a na regionálnej úrovni. Tvorme ju spolu.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z MY Spiš

Minúta po minúte: V Bardejovských kúpeľoch sa pred kinom Žriedlo testovanie ešte nezačalo

V Bardejovskom okrese sa začal pilotný projekt celoplošného testovania na Covid-19.

Testovanie na Covid-19.

O stravenkovej petícii rokovali na ministerstve

Iniciátora petície Za zachovanie súčasnej platnej legislatívy v oblasti stravovania zamestnancov Ľubomíra Sečkára s jeho tímom prijala generálna riaditeľka sekcie práce Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR Danica Lehocká.

Akcia platí len 24 hodín

LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY

Akcia platí pre nových aj existujúcich predplatiteľov, ktorí si ho predĺžia.

Táto akcia platí len 24 hodín a nebude sa opakovať.

Saluga: Rumuni hokejovo rastú, do infraštruktúry investovali mnoho peňazí

Spišiak Martin Saluga strávil jedenásť sezón v nadnárodnej Erste lige. Patril k najproduktívnejším hráčom.

Martin Saluga.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Zoznam odberných miest v Dolnom Kubíne, Námestove, Trstenej a Tvrdošíne

Na Slovensku prebieha celoplošné testovanie na koronavírus. Pozrite si zoznam odberných miest na Orave.

Zamestnanec reťazca: Mali sme pozitívnu kolegyňu, musel som ísť aj tak do práce

Aké pocity zažívajú ľudia z prvej línie, sme zisťovali od zamestnanca nemenovaného obchodného reťazca.

Od soboty bude platiť na Slovensku zákaz vychádzania, sú aj výnimky

Pre žiakov druhého stupňa základných škôl sa v pondelok začína dištančné vyučovanie.

Na Slovensku od soboty platí zákaz vychádzania

Oravcom a obyvatelia Bardejovského okresu majú oveľa prísnejšie podmienky pohybu mimo domova ako ostatní Slováci.

Už ste čítali?