Streda, 30. november, 2022 | Meniny má Ondrej, Andrej

Carpathia je spoločnou teritoriálnou značkou Slovenska a Poľska

Do budovania budúcnosti Karpát sa môže zapojiť každý.

(Zdroj: sw)

Karpatský euroregión tento rok oslavuje už 25. výročie od svojho vzniku.

Je to vynikajúci moment na zamyslenie, o tom, čo sa v priebehu tohto štvrťstoročia udialo, ale aj o tom, čo nás čaká v budúcnosti. Karpatský euroregión bol založený v roku 1993, v úplne inej politickej dobe ako dnes, jeho členom predkladal jasný cieľ – sociálno-ekonomický rozvoj Karpát, ktorý je jednou z najkrajších a súčasne najviac zaostalých oblastí v Európe.

Prečítajte si tiež: Krakov spája poľské dejiny s európskou avantgardou Čítajte 

Spôsobom na realizáciu tohto cieľa mala byť politická spolupráca a efektívna medzinárodná organizačná štruktúra. Veľmi sa počítalo s podporou Európskej únie, nielen politickou, ale tiež finančnou. Čas overil tieto očakávania a dnes prišla chvíľa, keď partnerom z pohraničných regiónov Poľska, Slovenska, Ukrajiny, Rumunska a Maďarska musíme navrhnúť nový efektívnejší spôsob spolupráce nášho Euroregiónu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prišiel čas na Karpatskú značku!

Tento veľký nápad sa zrodil neďaleko odtiaľto, v Alpách. Euroregión vďaka podpore vlády Švajčiarskej konfederácie realizoval program s názvom „Alpsko-Karpatský most spolupráce“. V rámci tohto projektu boli nadviazané kontakty a začala sa spolupráca so švajčiarskymi partnermi, medzi inými s Turistickým inštitútom zo Sierre.

Idea Karpatskej značky

Práve kolegovia z tejto vynikajúcej švajčiarskej školy nám poradili, aby sme vytvorili jednu medzinárodnú, inovatívnu Karpatskú značku – potom budeme môcť bojovať o turistov z celého sveta. Takto sa zrodila idea Karpatskej značky.

Prečítajte si tiež: Najväčší snehový labyrint sveta láka Slovákov do poľských Tatier Čítajte 

Proces tvorenia Značky sme postavili na švajčiarskych skúsenostiach, predovšetkým kantónu Valais, preto hovoríme CARPATHIA – švajčiarska kvalita, zameriavame sa na globálnych príjemcov, preto hovoríme CARPATHIA – globálny zákazník, naším základom je kultúrne dedičstvo a prírodné bohatstvo Karpát, preto hovoríme CARPATHIA – karpatský priestor.

SkryťVypnúť reklamu

Misiou značky CARPATHIA je obnoviť Európu, obnoviť seba.

„Listen to yourself” – tento prísľub kúzla času a priestoru Karpát, ktorý definuje tieto tajuplné hory. Hory, v ktorých sa Západ stretáva s Východom, v ktorých čaro hovorí drevenými cerkvami, miernymi svahmi, tichom polonín.

Identitu Značky CARPATHIA sme postavili na štyroch pilieroch, kľúčových hodnotách, ktoré odlišujú Karpaty od iných kultúrnych a geografických krajín.

Prečítajte si tiež: Primátor poľského mesta Tadeusz Ferenc: Som hrdý na Rzeszów Čítajte 

Sú to: skúsenosť priestoru, pokora voči prírode, multikultúrnosť a autentickosť. Každý kto cíti, že môže zdieľať ktorúkoľvek z týchto hodnôt – môže vytvárať Značku spolu s nami. Dnes vytvárame Značku spoločne s partnermi z Karpatského regiónu. V prvom rade pozývame k spolupráci subjekty, organizácie, komunity a osoby zo slovensko-poľského pohraničia. Práve s našimi partnermi z Prešovského kraja, a tiež vďaka prostriedkom z programu INTERREG, vytvárame prvé produkty Karpatskej značky.

SkryťVypnúť reklamu

Už čoskoro budú dostupné balíky pešej turistiky po našom pohraničí – mobilná aplikácia je už pripravená, čaká na prevzatie na webovej stránke http://www.wedrowaniebezplecaka.visitcarpathia.com/ .

Vďaka 25-ročným skúsenostiam a profesionálnej organizačnej štruktúre, a tiež vďaka perfektným vzťahom so slovenskými partnermi, vieme, že môžeme byť v slovensko-poľskom pohraničí pioniermi vytvorenia Karpatskej značky. Pozývame k spolupráci pri uskutočňovaní tejto veľkej sociálno-ekonomickej koncepcie, ktorá vdýchne novú energiu do činnosti Euroregiónu, a svojím obchodným charakterom zaručí výhody subjektom z verejného, súkromného a mimovládneho sektora. Miestne samosprávy, podnikateľské subjekty, mimovládne organizácie, neformálne skupiny, komunity a fyzické osoby.

Každý môže odohrať svoju rolu pri kreovaní Značky, vďaka ktorej sa najlepšie Karpatské výrobky, služby a hodnoty nájdu globálnych príjemcov. Značka CARPATHIA je ekonomickou značkou, ktorá podstatným spôsobom prispeje k hospodárskemu rastu Karpatského regiónu a podporí rozvoj na lokálnej a na regionálnej úrovni. Tvorme ju spolu.

Najčítanejšie na My Spiš

          Blogy SME

          1. Štefan Vidlár: Pravota holota
          2. Vladimír Krátky: Slovak Telekom zákazníkov určite neklame !
          3. Anton Kaiser: Prvá adventná nedeľa
          4. Věra Tepličková: A sme tam, odkiaľ sme vyšli...
          5. Júlia Piraňa Mikolášiková: Takto začala vojna v bezpečnostných zložkách. Kto potreboval zachrániť Seržanta?
          6. Erik Kriššák: Liberálna vôľa nie je nadávka, všakže, fátum?
          7. Helena Michlíková: Apartmány Hvar
          8. Michaela Jónová: Posledné Vianoce
          1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 182 504
          2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 783
          3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 128
          4. Jana Melišová: V závoji hmly 4 845
          5. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 4 018
          6. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 882
          7. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 3 384
          8. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 2 661
          1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
          2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
          3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
          4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
          5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
          6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
          7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
          8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
          SkryťVypnúť reklamu
          SkryťVypnúť reklamu

          Hlavné správy z MY Spiš

          Hádanky, hry a hlavolamy pre všetky zvedavé deti od päť do sedem rokov sú súčasťou zošita s názvom Tešíme sa do školy, ktorý vychádza na 32 stranách.


          28. nov

          Možnosť ušetriť na donáške prostredníctvom lojalitného programu Wolt+ majú už aj zákazníci v Košiciach. Spoločnosť Wolt sa ho po úspešnom štarte v hlavnom meste rozhodla priniesť aj Košičanom.


          24. nov
          Obavy ľudí sa rozplynuli. Wolt im domov doručí kvalitné a čerstvé potraviny.

          Wolt šetrí čas a peniaze.


          22. nov

          Pozývame vás na diskusiu s odborníkmi, ktorú budeme vysielať naživo už vo štvrtok 24. novembra o 13. hodine.


          14. nov

          Najčítanejšie články MyRegiony.sk

          V Turčianskej kotline by mali spracovávať stotisíc ton odpadu ročne.


          17 h

          Vodič zraneniam podľahol v nemocnici.


          13 h

          O osude školy rozhodnú mestskí poslanci.


          28. nov

          Spolu 35 blokových pokút uložili policajti počas štvorhodinovej dopravnej akcie na cestách okresu Prievidza. Informovala o tom trenčianska krajská polícia na sociálnej sieti.


          SITA 15 h

          Blogy SME

          1. Štefan Vidlár: Pravota holota
          2. Vladimír Krátky: Slovak Telekom zákazníkov určite neklame !
          3. Anton Kaiser: Prvá adventná nedeľa
          4. Věra Tepličková: A sme tam, odkiaľ sme vyšli...
          5. Júlia Piraňa Mikolášiková: Takto začala vojna v bezpečnostných zložkách. Kto potreboval zachrániť Seržanta?
          6. Erik Kriššák: Liberálna vôľa nie je nadávka, všakže, fátum?
          7. Helena Michlíková: Apartmány Hvar
          8. Michaela Jónová: Posledné Vianoce
          1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 182 504
          2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 783
          3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 128
          4. Jana Melišová: V závoji hmly 4 845
          5. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 4 018
          6. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 882
          7. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 3 384
          8. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 2 661
          1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
          2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
          3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
          4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
          5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
          6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
          7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
          8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?

          Už ste čítali?

          SkryťZatvoriť reklamu